Alpen, vlaktes en groene bergen

10 januari 2019 - Akaroa, Nieuw-Zeeland

Ik zit in een topje in de avondzon op het dakterras van onze bed & breakfast in Akaroa (net onder Christchurch) te genieten van het uitzicht op bergen, het water van de baai en bloemen. Het wordt alweer het eennalaatste verhaal voordat we de terugreis gaan inzetten op zaterdag. We hebben nog een hele dag hier waar we ook al een plan voor gemaakt hebben met een excursie om dolfijnen te zien en veel ‘go with the flow’ tijd, oftewel een dag waar we erg naar uitkijken.

We hebben vijf uur gereden om uitgeteld bij onze plaats van bestemming aan te komen. Met name de laatste bergetappe was pittig waar Mark zich goed doorheen geslagen heeft. We werden getrakteerd op mooie uitzichten over de baai met groene bergen op de achtergrond. Het ziet er hier weer totaal anders uit. Denk Frankrijk, maar ook Cornwall. We zijn in Akaroa dat zowel Franse als Engelse invloeden heeft.

We overnachten in een ontzettende Engelse cottage met alle tierlantijntjes erop en eraan, het is echt een belevenis op zich. Hier blijven we twee nachten.

Onderweg zijn we gestopt bij een aantal uitzichtpunten, o.a. Church of the good sheppard, een heel kleine kerk waar iedereen in gaat om van het uitzicht op het gigantische lake Tekapo en de Southern Alps te genieten. Daar hebben we de alpen achter ons gelaten. In Burkes Pass kwamen we in een grappig plaatsje met een Amerikaans thema wat even geinig was om er in rond te lopen.

Even later hebben we op tijd geluncht, want de dag begon al op tijd voor ons. Onze wekker zou om 6.30 uur gaan, maar de buurman had zijn/haar wekker van 6 uur op een dusdanig volume gezet, dat we mee konden genieten. Mark heeft een echte mince pie op als lunch, dat is een taartje van bladerdeeg met gehakt, ook echt Engels.

Waar we begonnen met besneeuwde bergtoppen van boven de 3000 meter en eindigen met groene bergtoppen, hadden we tussenin de Canterbury Plains, wat een vlak stuk is met veel veehouderijen. We hebben in dit land eigenlijk maar weinig vlakland meegemaakt.

We zijn rond 1500 uur in Akaroa aangekomen waar we even lekker bijgekomen zijn om vervolgens een hapje te gaan eten, vis met uitzicht op de baai. We kwamen even lekker tot rust van al dat rijden.

Kom maar door met die dolfijnen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl