Back to the future

11 januari 2019 - Akaroa, Nieuw-Zeeland

Grappig hoe je van tevoren een beeld hebt van iets en dat de werkelijkheid dan totaal anders is. Weet je nog dat we gisteren zeiden dat we een ontspannen dagje op de boot gingen beginnen? Nou, dat van die boot klopte wel, dat van die ontspanning niet. We hadden nogal veel deining, een buitje en veul wind. Het goede nieuws was dat we heeeel veeeel dolfijnen gezien hebben en we ze ook nog enigszins herkenbaar op de foto hebben weten te krijgen. Net niet zeeziek, enigszins onderkoeld kwamen we in de haven terug om een heerlijke baguette in een Frans bakkertje te lunchen met een warme kop koffie. Nog even wat winkeltjes, sightseeen Akaroa en nu zijn we terug op de kamer voor de echte chilltijd. Toen was het alweer 15.00 uur, waar blijft de tijd? En dan doe je niets geks 😉

Daarna tijd voor ons “laatste avondmaal”. Eerst nog een kleine wandeling gemaakt door een park met heel veel hoge bomen, vuurtoren bekeken en toen het plaatsje in voor een hapje eten. Uiteraard vis op het menu en ik heb mijn laatste glas Sav uit Nieuw Zeeland gedronken... hoewel... thuis hebben we nog wel een paar flessen 😉

En over thuis gesproken, tja, aan al het goede (en gelukkig ook het kwade) komt een einde.. vanavond koffers pakken.. dat houdt in, alles er uit.. warme truien in de handbagage, en de boel voor de laatste keer deze vakantie inpakken.

Morgenochtend, zaterdag, vertrekken we en zondagochtend komen we al aan. Dat klinkt sneller dan dat het is, want de 12uur die we in de toekomst gereisd zijn, “pakken” we morgen en overmorgen weer terug zodat wij ongeveer 30uur onderweg zijn om voet op Nederlandse winterse 🥶 bodem te zetten..

Dit was ons laatste (ditmaal gemeenschappelijk geschreven) blog. Wij hebben er veel plezier aan beleefd het te schrijven en onze belevenissen met julie te delen, jullie hopelijk om het te lezen.

Tot ziens in Nederland, tot snel!

Groetjes,

Mark en Andrea