Bungeejumpen, raften of in een gondel omhoog? 🤔

7 januari 2019 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Vandaag hadden we een vrije dag, dat betekent voor ons een dag waarop we geen tijden hebben, niet hoeven uit te checken, onze spullen niet hoeven in te pakken, geen lang stuk hoeven te rijden en we helemaal vrij zijn om te bepalen wat we gaan doen. Maar, we zitten in een prachtige omgeving en er zijn genoeg mogelijkheden. Zo kun je hier bungee jumpen, raften, met een supersnelle boot langs kliffen af varen of zoals wij gedaan hebben met de gondel omhoog om een spectaculair uitzicht te hebben over de stad Queenstown en de wijde omgeving zonder er hard voor te hoeven werken. Het enige dat je daarvoor hoeft te doen is in een kleine ruimte vertoeven en langs een rots steil omhoog gaan. Je hoeft alleen maar stil te zitten.

En dit hebben we vandaag op deze zomerse, zonnige dag nog meer gedaan.

We begonnen met een heerlijk, relaxt ontbijt. Daarna een programmaatje maken, routes checken en off we go.

Eerste stop: Arthur’s point waar we een kleine wandeling gingen doen. Het bleek het walhalla voor waterthrillseekers want al gauw hoorden we een oorverdovend lawaai en stoof er een boot over de rivier met een rotvaart. Wij hebben het maar bij onze wandeling gehouden die naar een oude stoommachine en goudgraverstunnel ging. Het eerste hebben we gezien, het tweede was verstopt. Maar wat een uitzichten, overal hoge bergtoppen om ons heen.

Door naar de volgende stop. We waren op weg naar Arrowtown waar de ‘Remarkable vets’ zitten. Zij hadden een real life serie over het reilen en zeilen in hun dierenartsenpraktijk die we samen met veel plezier op de zaterdagochtend keken. We vonden het jammer dat ze ermee gestopt waren. Dus moesten we even gaan kijken hoe de plek er in het echie uitziet, dat was even leuk. Zo waren we ook in Wanaka waar Annabel Langbein van 24Kitchen met haar programma ‘the freerange cook’ zetelt, maar om nu bij haar thuis aan te kloppen vonden we iets te ver gaan. Af en toe zie je beelden van de omgeving waarin ze woont in haar programma, die beelden hebben we nu real life gezien,  echt heel gaaf. Ze heeft het goed voor mekaar wat werkplek betreft en die dierenartsen ook, haha.

In Arrowtown zelf aangekomen bleken we in een ‘tourist trap’ aangekomen te zijn, wow, wat een auto’s en mensen. Het stadje is superklein maar het is een groot openluchtmuseum met gebouwen van uit de goudzoekerstijd uit de negentiende eeuw. Superpittoresk. Het deel waar Chinese goudzoekers zich gevestigd hadden, de eerste Chinese immigranten in NZ was heel interessant. Tiny houses, gemaakt van materiaal dat ze maar voorhanden hadden. Ze leefden er onder barre omstandigheden. We konden een kijkje nemen in de huizen waar met name kinderen op afkwamen om er een kijkje in te nemen en vooral moeite hadden de huisjes te verlaten.

We hebben er heerlijk geluncht met wafels en crepes. Jummie.

Daarna waren we eigenlijk van plan om een rondje om een meer te wandelen aangezien het geen steile wandeling zou zijn, maar omdat het al later was dan gedacht, we ook nog Queenstown in wilden, zijn we maar terug gegaan naar ons chalet.

Even kopje thee doen en de stad in. Toen zijn we met de gondel omhoog geweest, een blik over de stad geworpen en nog een en nog een en weer terug gegaan. Vervolgens hebben we genoten van een biertje op het terras in het zonnetje. Was even genieten.

Morgen reizen we af naar de hoogste berg van het land: Mount Cook.