De cursus ‘omgaan met teleurstellingen’

1 januari 2019 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

Gaat wederom niet door. 😉 Soms zit het mee en soms zit het tegen. Vandaag was het laatste het geval... We hebben ons best gedaan om tot 12 uur op te blijven om het nieuwe jaar in te luiden, vonden het ook wel erg leuk dat we de eersten waren van de wereld. Het contact met het thuisfront was ook even fijn. We zaten in een dorp, dus s nachts gebeurde er niets. We hoorden alleen het immense ruisen van de zee. Vervolgens zijn we zsm gaan slapen, maar na een glas wijn en als je weet dat je weer op tijd op moet vanwege een geplande excursie toch niet zo best geslapen.

We zaten om 8.30 uur alweer in de auto om de excursie van 12 uur te halen: een heli-hike, een helicoptervlucht naar de gletsjer om daar vervolgens een aantal uur te wandelen op het ijs. Rond 10.30 uur meldden we ons al in het cenrum om al snel de teleurstellende mededeling te krijgen dat de excursie niet doorgaat vanwege het naderende slechte weer. Ze konden ons wel droppen, maar niet meer ophalen...

Echt superjammer. Over naar plan b. We zijn een kiwicentrum op gaan zoeken zodat we toch nog een kiwi kuiken gezien hebben in het donker, nu wel. 😉 en daarna nog wat gedronken om een tukkie te kunnen doen in onze accommodatie en bij te komen van alle indrukken van de afgelopen dagen.

We hebben zojuist heerlijk gegeten in het dorp, zijn bijgekomen in een hele relaxte accommodatie en we zijn alweer met plezier plannen aan het smeden voor morgen om naar de gletsjers te wandelen, in ieder geval om ze van dichterbij te zien.

Het hangt van het weer af.

We zien het wel: morgen weer een dag. 😀