Dag 15 - 2 aug

2 augustus 2022 - Wells Gray Provincial Park, Canada

Vandaag hadden we weer een excursie. We waren als eerste bij het ontbijtbuffet, rond 7.45 uur, dat krijgen we wel vaker voor elkaar. Even rustig ontbijten, vinden we fijn ;-) We zitten in een simpelere accommodatie, veel uitzicht en prachtige omgeving, minder faciliteiten. Lees: je betaalt een hoge prijs voor een simpel ontbijt. Dat kan thuis beter en voor minder ;-) iets met vraag en aanbod enzo. Iedereen van deze accommodatie moet hier eten want we zitten in de middle of nowhere.

Even terug naar de kamer, even moed verzamelen, want we zouden weer een dag met een groep zijn. We zijn liever vrij en op onszelf. Als we even willen mopperen, dan kan dat :-p

Vandaag bleek het anders te zijn.

Om 9.15 vertrokken we naar de verzamelplaats, drie kwartier rijden dieper het park in. Het eerste kwartier over geasfalteerde weg, de rest over grevel. Helaas liepen er hier geen beren op de weg.

Na koffie en een toiletstop op zo’n bushtoilet (no plumbing) gingen we de  boot op waar we een en al mooie natuur voorgeschoteld kregen. Onderweg nog een bosbrand(je) gezien, daar was vannacht de bliksem ingeslagen. We zagen er een helikopter rondcircelen om de boel te controleren. Ze hebben hier zoveel bosbranden dat ze er niet eens meer wat aan doen, zo hebben we ons laten vertellen.

Onderweg voor diverse watervallen gestopt om uiteindelijk bij de eindbestemming aan te komen: de Rainbow falls. We kwamen op een superiddylische plek uit waar we een kleine wandeling naar de watervallen deden, daarna lekker geluncht met een heerlijk stuk gebak erbij, waarna we de mogelijkheid hadden om te gaan kanoen of zwemmen.

Het leek ons iets te koud om te gaan zwemmen en we werden daar ook lek geprikt door de muggen, dus om ons hele lichaam te laten bekogelen zagen we niet zitten. Toch maar naar de kano, een beetje aarzelend, want we hadden niet al te beste ervaring met bootje varen en we hadden geen extra set kleren bij ons. Toch maar gedaan en maar goed ook. Wat is het mooi op het water, alsof je de enige op aarde bent. Onderdeel van de natuur. Helaas zijn daar geen foto’s van, je zult ons op ons woord moeten geloven. We waren bang dat als we omgingen, we geen camera meer zouden hebben. We hebben het in ons geheugen opgeslagen.

We hebben een ontzettend leuk en aardig Canadees stel ontmoet van 75 jaar oud. Ze waren daar aan het kamperen en deden ook mee aan de excursie, ze zaten bij ons in de boot. We hopen ook zo te zijn als we die leeftijd gehaald hebben, vol levensenergie. De man had Nederlandse roots en sprak ook een beetje Nederlands. Ze hadden veel van de wereld gezien. Daarnaast zaten we ook met een Nederlandse familie op de boot die we telkens tegen komen, ze hebben ook via Doets geboekt. Is ook altijd wel gezellig kletsen met hen.

Het was een geweldige dag. De verwachtingen waren niet zo hoog, het voelde als een ‘tussendoor excursie’, maar het was absoluut de moeite waard. Dat is de truc van genieten, niet te veel verwachten.

We zijn nu aan het rommelen, morgen hebben we een zware rijdag voor de boeg, 4 uur rijden en een uur tijdsverschil. En we gaan de Rockies in. Daar kijken we erg naar uit. De laatste etappe. De laatste week gaat alweer in en we zijn van plan om van elke minuut te gaan genieten.