Dag 22 - 9 aug

10 augustus 2022 - Calgary, Canada

Na een ietwat onrustige nacht in het centrum van Banff wederom op tijd opgestaan. Rond 7.30 ontbeten bij de StarBucks, dat hadden we deze vakantie nog niet gedaan, dus op de valreep. Eigenlijk wilde we bij een bakkertje ontbijten, maar die was nog niet open. Terug naar de kamer, laatste spullen gepakt en koffer dicht gekregen 😉. Tijd om uit te checken en de rit te beginnen naar het vliegveld Calgary. De reis ging voorspoedig en na ongeveer 1,5 uur waren we bij het vliegveld. Was een treurig momentje om de Rockies langzaam in je achteruitkijkspiegel te zien verdwijnen. Onze nu niet meer gloednieuwe auto ingeleverd met net geen 3000 km op de teller.

We waren iets te vroeg op het vliegveld, dus we moesten nog even wachten voor we konden inchecken voor onze vlucht. Toen dat na ongeveer 30 minuten kon waren we 15 minuten later door de security. De lounge van het vliegveld opgezocht waar we heerlijk rustig ruim 2 uur lekker hebben kunnen ontspannen met een hapje en drankje.

Net voor het boarden nog even rondgelopen op het vliegveld.

Keurig op tijd konden we aan boord waar we dit keer linksaf mochten slaan 😉. Meteen viel het Andrea op dat de stewardessen geen mondkapjes ophadden, zou dit beteken dat…??

We werden persoonlijk welkom geheten door een van de piloten die iedereen in business class langsliep, was een leuke touch. Hij wist dan ook te bevestigen dat mondkapjes niet verplicht waren op deze vlucht..joehoe! Wisten niet dat we zo’n hekel aan die dingen hadden gekregen (op het vliegveld van Calgary waren ze nog wel verplicht).

De vlucht vertrok keurig op tijd en verliep voorspoedig. Nu op weg in de trein naar huis, bijkomen, bijslapen en gaan nagenieten van een prachtige  reis.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl