Dag 3 - 21 jul

21 juli 2022 - Victoria, Canada

Vandaag om 5.30 opgestaan, toch weer een halfuur later dan gisteren. Nog eventjes en dan kunnen we uitslapen tot 7.00 😉.

We hebben ontbeten bij Tim Hortons, de Canadese variant van een (uitgebreide) Starbucks (die ze hier uiteraard ook hebben).

Na nog een klein stukje gelopen te hebben was het tijd om afscheid te nemen van Vancouver en onze auto te pakken richting de ferry.

Wij hebben jullie trouwens nog niet voorgesteld aan onze auto, een spiksplinternieuwe (8km op de teller) Chevrolet Equinox (inderdaad, nog nooit van gehoord). Een beest van een auto, dus voor deze contreien een klein autootje 😉. Mark kwam er vandaag achter dat hij naast Apple Carplay ook internet had, dus nu hebben we ook nog file informatie bij Google Maps. Jammer genoeg net iets te laat ontdekt, want vanochtend het eerste echte oponthoud gehad. Geen probleem, want we waren (uiteraard) ruim op tijd vertrokken. Sterker nog, we konden (mochten) zelfs een boot eerder mee, die van 10.00 ipv die van 11.00.

Dus we kwamen een uur eerder dan verwacht aan op Vancouver Island. Onderweg naar ons hotel even gestopt om wat te lunchen en rond 14.00 kwamen we aan bij ons geweldige hotel (met dank aan Andrea voor het uitzoeken 😉). Na wat buiten te hebben rondgelopen (even de buurt verkend en onze excursie voor morgen bevestigd bij de organisatie) was het tijd voor de “Afernoon Tea” die Mark in Nederland al had geregeld. “Tea at the Empress” schijnt ‘een dingetje’ te zijn en nu weten wij ook waarom 😉.

Ondertussen toch af en toe de mail in de gaten houden, want vandaag zou Andrea de uitslag van de Covid test krijgen. Hoewel ze absoluut het gevoel had dat deze negatief zou zijn was het wel een beetje spannend (voor Mark gold dat meer dan voor Andrea). De consequentie van een positieve test was namelijk 10 dagen in quarantaine, maar jullie snappen al aan de manier van schrijven dat de test dus (inderdaad) negatief was en dat we onze reis kunnen vervolgen.

Dat hebben we dus gedaan door na de thee naar boven te rollen en even bij te komen van deze reisdag.

Het is lekker weer (en de voorspellingen voor de komende dagen zijn erg goed), dus we gaan zo nog lekker even de plaats in en kijken of het ons lukt om later dan 20.00 naar bed te gaan 😉

1. Pa en ma:
    22 juli 2022
    Met zo'n auto kunnen jullie je in canada laten zien. fijn dat het weer ook meewerkt ,dat maakt het ook gezelliger We volgen jullie reis met interesse. Groetjes, pa en ma
  2. Mark:
    Leuk dat jullie onze reis volgen! Groetjes, Mark en Andrea
  3. Jetske:
    22 juli 2022
    Wat ziet het er prachtig uit daar! Heel leuk om jullie vakantie zo mee te beleven 🤩🇨🇦
    En fijn dat het corona-avontuur erop zit; nu een heel stuk relaxter verder daar op Vancouver Island! Geniet ervan!!
    Liefs, Jet 😘
  4. Mark: