Dag 4 - 22 jul

22 juli 2022 - Victoria, Canada

Vanochtend wederom lekker op tijd op, we zullen er maar een melding van maken zodra we na 7.00 opstaan 😉.

We zijn Victoria ingelopen om heerlijk te ontbijten bij een ‘diner’. Mark uiteraard weer aan de eieren (order anyway you like them) en Andrea aan de Oat Meal. Daarna weer terug naar het hotel om ons voor te bereiden op de eerste excursie van de reis, Orca Watching.

Om 9.30 stonden we klaar om aan boord te gaan van een zodiac. Eerst nog even een charmant overall aan voor het feit dat, mocht je overboord vallen, je blijft drijven.. (een hele geruststelling 😉).

Na ongeveer 45 minuten in een zodiac op open zee te hebben gevaren (een ervaring die je echt wel kan missen 😉), kwamen we bij een groepje orka’s aan. Het blijven toch echt majestueuze wezens om te zien. Enigszins beschaamd moeten we toegeven dat we ze 10 jaar geleden ook al van erg dichtbij hebben mogen aanschouwen. Dit keer niet minder indrukwekkend hoewel we op gepaste afstand bleven. Daarna verder gevaren naar een rots met daarop een kolonie zeeleeuwen.

Misschien wel grappig om te vertellen dat dit allemaal in Amerika was, we waren namelijk de zeegrens met de VS overgestoken. Dus naast Canada zijn we deze vakantie dus ook in de VS geweest 😉).

Op de terugweg kwamen we nog een verdwaalde bultrug walvis tegen.

Als verzopen honden kwamen we 3uur later weer aan in de haven van Victoria waar we maar meteen een lekker kop ‘chowder’ hebben genomen.

Terug naar het hotel (jullie kennen ondertussen onze routine 😉) om even te hergroeperen en daarna met een Starbucks icecoffee naar Beacon Hill Park gelopen en daar lekker rondgelopen en even aan het strand gezeten. Daarna teruggelopen naar het centrum waar we lekker aan de haven een leuk eettentje hadden gevonden die zowaar ook nog plek had voor ons. Eerste rang hebben we onze eerste echte avondmaaltijd gegeten, het lijkt erop dat we in ons ritme gaan komen. Zometeen nog onze koffers weer een beetje reoganiseren, want morgen is onze eerste echte roadtrip dag, dan rijden we naar Tofino.