Roadtrip

22 december 2018 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vanochtend heerlijk wakker geworden, het was slecht 6.20 uur en we hebben in een keer doorgeslapen. Dus ineens hadden we een uur langer (wekker zou om 7.30 uur gaan) om relaxt wakker te worden voordat onze road trip zou beginnen.

Eerst heerlijk ontbeten in ons appartement om vervolgens opgehaald te worden en met een ferry eerder terug naar Auckland te varen. Onderweg een mooie bonus meegekregen: er zwommen dolfijnen voor ons langs en wij konden ze mooi zien aangezien ze aan onze kant voorbij kwamen. Helaas waren ze te snel voor de foto’s dus zullen je ons op ons woord moeten geloven 😉

Door naar de volgende fase in onze reis: roadtrip. We hebben een RAV4 meegekregen bij Budget. Vervolgens mocht Mark ons Auckland uit manouvreren wat ie heel netjes deed zo aan de verkeerde kant van de weg in de drukste stad van NZ, hier woont 30%! Van de bevolking.

We hoefden slechts 230 km af te leggen en door de wegwerkzaamheden en lunchstop en koffiepauze hebben we er 5 uur over gedaan. Eens kijken of het morgen sneller kan.

We zijn kort gaan bijkomen van de trip om door te gaan naar Rotorua te gaan voor een hapje en alvast wat te sightseeen. Zo zijn we naar het meest markante gebouw van de stad gelopen, het museum wat vroeger een badhuis was met thermaalbaden. Het is nu gesloten ivm een renovatie na een aardbeving. De stad ruikt naar zwavel en hier en daar zie je kolkende modderpoelen en damp opstijgen.

We zijn in een supermooie accommodatie aangekomen, zie ook de foto’s. Op dit moment zitten we buiten op het terras bij onze kamer naar de ondergaande zon te kijken, een fluitende merel op de achtergrond, de geur van versgemaaid gras, wijntje erbij, heerlijk dat zomerse gevoel.

Zo zijn we de dag van morgen aan het voorbereiden. We rijden naar Tongariro waar ons de dag erna een prachtige wandeling wacht.