Bulderende golven en een gelukkig nieuwjaar

31 december 2018 - Hokitika, Nieuw-Zeeland

Vandaag hebben we kennis gemaakt met de oerkracht van de zee. Wat een gedonder en geraas! Zoiets hebben we nog niet eerder meegemaakt, zo groots. We kwamen van de Buller gorge af waar we met de rivier gemeanderd zijn naar de kust. Het was een prachtige route waar we de swing bridge meegepakt hebben, wat erg leuk was. Een hangbrug over de rivier.

Eenmaal bij zee aangekomen schrok ik (Andrea) echt letterlijk achter het stuur toen ik de immense zee zag opdoemen, die had ik zo niet zien aankomen. Sinds dat moment kijken we sprakeloos naar het uitzicht naast en voor ons, doen we nog een paar bochtjes (nog nooit zoveel bochtjes gehad op een dag) en stoppen we onderweg om wat foto’s te maken. De grootste stop was bij de Pancake rocks, een imposante rotsformatie.

De laatste dag van het jaar was er een die ons bij zal blijven.

Nog een paar uur en dan toasten we met bubbels op onze kamer met uitzicht op zee op het nieuwe jaar. Cheers!

We wensen jullie alvast vanuit Nieuw Zeeland een gelukkig, gezond en liefdevol nieuwjaar!