In de voetsporen van ontdekkingsreiziger Abel Tasman

30 december 2018 - Kaiteriteri, Nieuw-Zeeland

Vandaag hebben we een deel van het prachtige Abel Tasman park verkend. Wat nieuw was dat we eerst rustig ontbeten hebben en nog een heerlijke kop cappuccino gedronken hebben voordat we ons om 10 uur in een dorpje verderop moesten melden. We hebben ook nog eens uitgeslapen tot 8 uur. een mooie begin van de dag.

Tegen 10.30 uur gingen we met meerdere watertaxi’s de weg op om een stuk verderop te water gelaten worden. Het was extreem laag tij, dus we moesten nog een heel stuk over het strand rijden. Een supergrappig gezicht.

Eenmaal te water gingen we er als een speer vandoor. Verschillende keren gestopt onderweg: meerdere baaien, zeehonden en de split apple rock waar onze accommodatie naar vernoemd is: de Split Apple lodge.

Iets meer dan een uur later kwamen we op de plaats van bestemming aan, Bark Bay, waar onze wandeling begon. Het is zo’n schitterende baai dat we moeite hadden om daar gedag tegen te zeggen. Het duurde dan ook even voordat we onszelf in beweging hadden gezet om de wandeling van ongeveer 3 uur te doen. We liepen over de bergen door de bush langs de baaien. Echt een mooie wandeling waar we dan ook veel mensen tegenkwamen. Het was een prachtige dag, een graad of 27, zonnig met wat wolken. Heerlijk zomerweer.

Het meest interessante deel was Torrent bay waar we bij laag tij over het strand konden in een minuut of twintig en bij hoog tij bovenlangs moesten in 1 uur en 45 minuten. Dus toen we daar op het stand stonden en naar de mensen keken die door het water waadden, dachten we wel dat het te doen zou moeten zijn. De praktijk wees uit dat het tij ergens in het midden lag getuige de natte broek. Het water was in ieder geval warm genoeg.

Aangezien we wederom op een time leash zaten, lees: de watertaxi van wij dachten 16.00 uur moesten halen, zijn we de kortere route gaan lopen. Bleek uiteindelijk dat we een uur te vroeg op the Anchorage aankwamen en dat we ook nog eens een half uur later opgehaald werden....

Terug aan land hebben we een hapje gegeten op een relaxte plek en nu zitten we wederom van het prachtige uitzicht vanaf de tuin van de Split Apple lodge te genieten. we kijken op dit moment uit op de baai, we zien het water omringd met bergen. Het is een mooie avond.

Zo nog maar eens een paar uur relaxen voordat morgen de laatste dag van het jaar begint en we een lange autorit voor de boeg hebben.