De langste dag van het jaar

21 december 2018 - Waiheke Island, Nieuw-Zeeland

Vandaag is het 21 december, de langste dag van het jaar, de start van de zomer. Wat grappig om dit zo op te schrijven terwijl we zoooo gewend zijn dat het de kortste dag en het begin van de astronomische winter is. Alles gaat hier andersom zo aan de andere kant van de wereld.

De dag begon goed.... we werden om 8.45 uur uit bed getrommeld omdat het water bij onze benedenburen naar beneden kwam, of het niet van ons af kwam. Nou, het had haast niet subtieler gekund, het gebonk op de deur, alsof er brand was. Het bleek om een lekkage vanaf het appartement naast ons te gaan. En we konden nog wel uitslapen, boehoehoe. En ik (Andrea) had alweer een paar uur gespookt vannacht, dus kon de slaap wel gebruiken.

Na het ontbijt lekker koffie gedronken en toen zijn we gaan wandelen. Het leek wel alsof we in een ieniemienie regenwoud liepen, we waren er in no time weer uit, maar was in ieder geval bijzonder.

Terug naar huis, effe relaxen en door naar een wijngaard/bierstube/kleiduifschietgebeuren om Nieuw-Zeelandse wijntjes te proeven en een hapje te eten. De fijne ochtend zorgde ervoor dat ik het bij een Fanta hield, Mark heeft van de wijntjes genoten. Ik ben de schade aan het inhalen tijdens het schrijven van dit verhaal, dus no worries, ik ben een pale ale aan het drinken uit Waiheke, smaakt goed. 😀

Ff heerlijk chillen op onze kamer. Morgen gaan we alweer uitchecken om terug te keren naar Auckland waar we de auto gaan ophalen en onze roadtrip gaat starten.

First stop: vulkaangebied Rotorua