Afscheid van het noordereiland

28 december 2018 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Het was maar een uur en een kwartier rijden naar de hoofdstad van NZ Wellington, toch kwamen we pas om 15.00 uur aan. Hoe dat kwam? We besloten nog naar de Putangirua Pinnacles aan de zuidkust te gaan waar we een 1,5 uur durende wandeling gedaan hebben naar een filmlocatie van the Lord of the Rings. Ja, die film is door heel NZ opgenomen. Ze hadden het er maar druk mee ;)

Het was een prachtige route door de vallei met behoorlijk wat bochten, een lieflijk landschap met schaapjes en koeien en op de achtergrond ruwe bergen. Groots en uitgestrekt. En het blijkt hier overal best druk te zijn, de kiwi’s hebben zomervakantie, kinderen zijn van half dec tot en met eind jan vrij.

De wandeling was heel goed te doen, zeker aangezien we besloten om ‘laag te blijven’ en niet naar de hogere lookout te lopen. Het was prachtig, de rotsen die haast een architectonisch hoogstandje leken. Cadeautje van de natuur.

Daarna gingen we naar het strand om daar van het weidse uitzicht te genieten terwijl we ons broodje met pindakaas met ijskoffie opaten. Dat was echt prachtig!

Toen werd het al gauw tijd om de nu 1,5 uur durende tocht naar Wellington in te zetten, het bleek dat we dwars door de bergen heen gingen met heel veel bochten, stijgen en dalen. De koek was dus wel op toen we bij het hotel aankwamen, de broodjes ook ;)

Even bijkomen en Wellington in.

Stop een: De bee hive, de parlementsgebouwen, die waren indrukwekkend. Ons hotel zat maar een paar straten verder.

Stop twee: civic square, een centrale ontmoetingsplek. Vanuit daar zijn we naar de baai gelopen waar we maar geen afscheid van konden nemen, dus hebben we daar een hapje gegeten en hebben toen besloten om stop nummer drie maar niet meer te doen. Geen cable car naar de top van de berg, maar lekker relaxen op de kamer, want morgen gaat de wekker om 6 uur!!! We leveren de auto in en gaan met de ferry van 8.30 uur naar het zuidereiland.

Tot zover het noordereiland.

To be continued vanaf het zuidereiland.