Driving home for x-mas

25 december 2018 - Napier, Nieuw-Zeeland

Vandaag stond er weer een reis/rijd dag op het programma. Na vanochtend eerst “laat” (pas om 7.30 😉) opgestaan te zijn hebben we onze koffers weer gepakt. Dit was even wat werk aangezien we de natte kleren van gisteren (nu iets minder nat) overal hadden uitgehangen.

Er zijn 2 routes van Tongariro naar Napier, het verschil is dat eentje 50km korter is, maar je doet er 45min langer over. De ervaren roadtripper weet dan al genoeg, dat is de mooiste weg! 😁

Nog even nagevraagd bij de eigenaar van onze accommodatie, en hij raadde ook zeker deze route aan.. een weg die 230km door het hart van Nieuw Zeeland voert met schitterende uitzichten, of, zoals hij dat zo mooi wist uit te drukken “it’s as kiwi as it gets”.

Eerste stuk zat Andrea achter het stuur en zij mocht ons door het groene heuvellandschap rijden met op de heuvels/bergen wel duizenden schaapjes.

Ik heb ze geteld en nadat Andrea me wakker had gemaakt (😉) was het tijd voor een lunchpauze. Er is op deze weg helemaal niets te vinden, zelfs geen tankstation, maar gelukkig hadden we gisteren al lunch gekocht (ook omdat het vandaag de 25ste is en er hier niets open is).

Na de pauze mocht ik een zo mogelijk nog spectaculairder stuk rijden. De heuvels werden hoger en steiler en de weg nog bochtiger. Het landschap werd steeds meer bebost en opeens reden we door een soort van subtropisch regenwoud.

Het laatste halfuur zagen we de temperatuur verder oplopen en de lucht klaarde op.. en zo reden we om 14.00 een zonnig Napier binnen.

Na even een kleine pauze genomen te hebben in onze kamer (het is ten slotte ook een beetje vakantie 😉) hebben we een kleine wandeling over de boulevard van Napier gemaakt. Daarna was het tijd om ons klaar te maken voor het kerstdiner in ons hotel. We hebben hier heerlijk gegeten en zitten nu lekker uit te buiken op onze kamer met uitzicht op zee...