Lord of the Rains

24 december 2018 - Tongariro National Park, Nieuw-Zeeland

Vandaag stond de Tongariro crossing op het programma. Het nationaal park Tongariro is wellicht bij jullie bekend uit de Lord of the Rings trilogie. Diverse scenes zijn hier opgenomen. Voor diegene die deze films niet gezien hebben, mijn excuses voor de verwijzingen 😉

Na het ontbijt zijn we naar de organisatie gereden die ons (in een groep) samen met een gids naar het begin van de wandeling zou brengen. Daar aangekomen, moesten we helaas meteen de regenkleding aandoen, want het was ondertussen gestopt met zachtjes regenen.

In de regen, met behoorlijke wind tegen hadden we al snel door dat deze wandeling net zo’n opgave zou worden als voor Frodo. We kwamen langs Mount Doom, die er in de mist en regen zo mogelijk nog onheilspellender uitzag dan in de film. Jammer genoeg werd het zicht steeds slechter, en het hield ook maar niet op met regenen. Na 4km gelopen te hebben begonnen we al wel en vermoeden te krijgen dat we de crossing vandaag wellicht niet gingen halen. Maar de gids ging door en vond het leuk om na 5km ons de “devil staircase” te laten lopen (en ja, die doet zijn naam eer aan). Vervolgens staken we de South Crater over, helaas was het zicht nog steeds niet best, maar bij vlagen kon je zien dat je in een gigantische krater liep. Na totaal 7km gelopen te hebben kwamen we aan bij “the point of no return”. Hier begint een vrij stijle en smalle klim waarbij je Mordor inloopt. De wind was ondertussen zodanig aangewakkerd en het zicht was zo slecht (normaal zou je Mordor kunnen zien) dat onze gids het niet verantwoord vond om nog verder te gaan. Iedereen in de groep was het hier meteen mee eens 😉

Dus begon de 7km weg terug (oh, de anticlimax!!!..). Een gelukje hadden we dan nog wel, op de terugweg begon de regen iets minder te worden en werd het zicht beter, zodat we in elk geval konden zien waar we de heenweg hadden gelopen.

Uiteindelijk waren we 14.30 weer terug in onze kamer (2uur eerder dan gepland), waar we meteen al onze natte kleren en schoenen uit konden stallen (echt alles is zeiknat) en heerlijk warm konden douchen.

Net terug uit een plaatjes hier in de buurt waar we onze kerstavond maaltijd hebben genuttigd. Nu lekker op de kamer met een wijntje en een kerstfilm op de TV.

🎄Wij wensen jullie allemaal hele fijne kerstdagen! 🎄

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Yvonne:
    25 december 2018
    Jullie ook n fijne kerst!
    En wel balen zo'n tocht afzien in de regen! Hoe fijn was die warme douche erna 😉
    Toevallig paar dagen geleden het eerste deel van LotR gekeken...dus we reizen met jullie mee🤣 en zeggen steeds " zullen ze dit hebben gezien? Oh zijn ze hier geweest? Oh...gaan ze hier ook nog heen?" 😂😊 Ik zal extra meeleven zodra we mordor in de film zien in n volgend deel😉
  2. Andrea:
    25 december 2018
    Dankjewel! 😀
    Die douche daarna was echt heeeeerlijk! Daarvoor moet je dus eerst afzien, om het echt goed te kunnen waarderen 🤔😳
    Haha, leuk, ja, helaas gingen we Mordor dus niet in, wij zijn dus ook maar tot deel twee gekomen 😒