Rotorua - geisers, zwavelgeur en mystieke omgeving

23 december 2018 - Horopito, Nieuw-Zeeland

Vandaag hadden we een 2 uur en drie kwartier durende drive van Rotorua naar onze accommodatie bij het nationaal parkTongariro. We hadden een vol programma, want er valt in de buurt van Rotorua veel te veel te zien, van Maori cultuur tot spuitende geisers en we hadden maar beperkte tijd. Ondanks dat we keuzes gemaakt hadden, was het een drukke maar ook ontzettend bijzondere dag. De foto’s spreken voor zich.

Stop 1: Te Puia

Een attractieoark met een Maori dorp, een Maori welkomstceremonie, houtsnijdwerkplaats voor Maori kunst in een school, kiwi vogels (niet gezien in het donker, helaas), een spuitende geiser, modderpoelen en een ‘heerlijke’ zwavelgeur. Kokend hete water en aarde met bijzondere kleuren die we niet gewend zijn om te zien in de natuur.

Stop 2: Wai-o-Tapu

We twijfelden of we hier naartoe zouden gaan aangezien we al een vol programma hadden en we dachten dezelfde elementen tegen te komen van stop een. Dat was het geval, echter veel spectaculairder, dus we hebben er geen spijt van dat we hier een uitgebreide bezichtiging gedaan hebben. Wederom met geisers, kokende poelen, kraters en gifgroen water. Nog nooit een dergelijke waterkleur gezien zonder toevoeging van chemicalien.

Stop 3: Huka falls

De grootste waterval van NZ. Wat een mooie kleur blauw water en met wat een gedonder komt het naar beneden. Wat een geweld. Prachtig,

Ontzettende bijzondere omgeving, echt een andere wereld. Ook onderweg prachtige vergezichten gezien van vulkanen en besneeuwde bergtoppen.

En morgen, trommelgeroffel gaan we de Tongariro Crossing doen. 19 km door vulkaanlandschap waar Mordor van the Lord of the Rings is opgenomen. Dat belooft wat.