It’s time for Wanaka

3 januari 2019 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Vandaag weer een reisdag. Vanochtend redelijk op tijd vertrokken voor onze autorit naar Wanaka. Het plan was om nog eerst even langs Fox glacier te rijden om daar naar de gletsjer te lopen, een wandeling van 1,5uur. Maar het zat ons wederom niet mee. Het begon weer te regenen en aangekomen bij de parkeerplaats stond er een groot bord dat het wandelpad (door de grote hoeveelheid neerslag van gisteren) niet toegankelijk was.

We zijn dus maar doorgereden, gelukkig zou er onderweg nog meer dan genoeg te zien zijn!

Onze eerste stop was rond 10uur, tijd voor koffiepauze en we reden (voor het laatst) langs de westkust. Het weer was ondertussen opgeknapt en we zagen een leuke koffietent langs de kant van de weg staan (een caravan van waaruit ze koffie verkochten). Hier hebben we een heerlijke kop koffie gekocht en deze lekker, met uitzicht op zee opgedronken. Al drinkend aan de koffie riep Andrea ineens: “hee, volgens mij zwemt daar iets?!”... het bleek een Hector dolfijn te zijn (makkelijk te herkennen aan zijn vin, en komt alleen in NZ voor). Niet lang daarna zagen we er nog een, en nog een en nog een..enfin, er kwam dus een hele groep Hector dolfijnen voorbij zwemmen tijdens onze koffiepauze!

Onderweg nog een paar keer gestopt bij mooie uitzichten, een kleine wandeling  langs een strand en door regenwoud gemaakt en en bij het plaatsje Haast even geluncht. Daarna nog diverse stops, onder andere naar een waterval. Toen toch maar even doorgereden, want we moesten nog wel een eindje.. maar ja, dan kom je aan bij Lake Wanaka, wow! Wat een spectaculair gezicht! Een heeeeel groot meer, omgeven door heuvels en bergen.. echt heel indrukwekkend, dus uiteraard hier ook nog een paar kleinere stops gemaakt. We mochten het hele meer afrijden om vervolgens in het zuiden bij Wanaka uit te komen.

We zitten hier in een accommodatie met uitzicht op het meer en de bergen op de achtergrond... heel bijzonder om met zo’n uitzicht dit verhaal te mogen typen.

Morgen gaan we naar de Milford Sounds (Fjordlands) om daar een nachtje op de boot door te brengen. De kans is klein dat we daar internet hebben, dus morgen waarschijnlijk geen update van onze reis, maar niet getreurd: Normal broadcast will resume shortly 😉