Reis naar Auckland

18 december 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Gisteravond (Singapore tijd) werden we naar het vliegveld Changi gebracht. Wederom ging het allemaal erg soepel, we konden meteen inchecken en door de douane. Changi is overigens en schitterend vliegveld, gelukkig maar want op de terugweg mogen we er een paar uur doorbrengen.

Vlucht ging snel voorbij, het was “maar” een vlucht van 9uur en 15minuten 😉 en het is me zowaar gelukt om een kleine 4uur te slapen..

In Auckland ging het ook snel, althans het eerste gedeelte, door automatische paspoortcontrole (geen stempeltje!!), Andrea wel (die stond in een andere rij...)

Koffers draaiden al weer op de band, dus meteen door naar de controle op eten en andere verboden substanties..

We hadden al gehoord dat je schoenzolen erg schoon moeten zijn (van je bergschoenen) en nu weten we ook wat dat inhoudt..(en ja, dat controleren ze dus!). Van één paar schoenen waren de zolen toch echt nog te smerig, dus die werden even naar achteren meegenomen en kwamen terug alsof ze door een jetwash gegaan waren.. geloof me, je hebt nog nooit zulke schone schoenzolen gehad 😉

Onze chauffeur die ons naar ons hotel zou brengen stond al weer klaar en zo waren we om 14.30 Nieuw Zeeland tijd weer in ons hotel. Tijd om bij te komen van deze reisdag...