Auckland

19 december 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

En toen zaten we zomaar ineens in Nieuw-zeeland. De vlucht ging vrij snel, het was ‘slechts’ 9 uur en een kwartier. Ook al zijn we al dik een dag verder, het moet nog indalen dat we hier aan de andere kant van de wereld zitten. Echt een raar idee.

Vandaag zijn we gestart met een heerlijk, uitgebreid ontbijt. De vorige keer dat we down under zaten geen Vegemite op, dus morgen maar eens proberen. Eens kijken waarom ze er in deze regio zo blij van worden.

Het hotel zit smack onder de Sky tower waar op dit moment een heuse kerstmarkt gehouden wordt, erg leuk, vooral al die toeristen die staan te poseren voor een foto ;-). We konden dus niet achter blijven.

Hoewel we ‘toerist’ op ons voorhoofd getatoeëerd hebben staan, zijn we door een vermoedelijke Australische vrouw aangesproken of we van hier kwamen. Blijkbaar blendden we goed, haha.

Tijdens onze relaxte ochtend hadden we bedacht dat we we naar Mount Eden zouden lopen. Een 190m hoge berg wat ooit een werkende vulkaan was. Dit is het hoogste punt van Auckland (blijkbaar op de grond, want de Sky Tower is hoger). Het was een mooie wandeling met een spectaculair uitzicht over de krater van de vulkaan met in de verte de stad die omringd is door water.

De temperatuur is hier heerlijk, ongeveer 23 graden. Je moet je dan ook niet vergeten in te smeren (ik geef de schuld aan mijn jetlag hoofd), dus de eerste (kleine) verbrande plekken zijn binnen. Iedereen maakt zich op voor de zomer. De bomen staan in bloei, veel bloemen, de vogels fluiten, het ruikt naar zomer, zelfs nu het bijna kerst is. Waar is de sneeuw die je ziet op alle kerstkaarten? ;-)

De zere voetjes geven aan dat we best veel gelopen hebben. Het was een mooie dag. Morgen gaan we alweer uitchecken om de middagboot naar het eiland Waiheke te nemen, op ongeveer 40 min varen.

Daar hebben we een relaxdag aan het strand. Zinin!

1. Teun:
    20 december 2018
    En, gaat de zon echt naar links??
  2. Mark:
    20 december 2018
    Ja, Teun, die gaat hier echt naar links 😉
    (En ‘s nachts zie je ook andere sterren 😉)