Dag 20 - 7 aug

7 augustus 2022 - Moraine Lake, Canada

Het was ongeveer 6 uur toen Andrea wakker werd en tot groot ‘genoegen’ van Mark het idee had opgepikt om zonsopgang bij het meer te doen. Mark draaide zich nog maar eens om. De avond ervoor had ze al gelezen dat het onder Instagrammers een dingetje was. Al vroeg in de ochtend verdringen mensen zich op de zogenaamde Rock pile om het mooiste plaatje te kunnen schieten. Wij hebben die hele berg tot nog toe links laten liggen, zo ook deze ochtend. ;-)

Normaal gesproken zou je denken dat zonsopkomst een vredig begin van de dag is. Nou niet hier. Want inderdaad stonden er al mensen op de rotsen en ook bij het water stond een gezin te wachten op het spektakel.

De bergen ontwaakten, het was een mooi gezicht.

Ontbijten, lunch regelen en op naar de wandeling, we waren op tijd vertrokken voor een 4-5 uur durende wandeling naar Eiffel lake, 11 kilometer en een paar hoogtelijntjes: lees: een stevige klim in de eerste paar kilometers, maar daarna werd het vlakker. Over ruwer terrein gelopen, rotsen en een paar stukken sneeuwdek gehad. Prachtige uitzichten en zelfs wat wildlife gespot, dat was een grote marmot van vrij dichtbij. En we hadden zoveel bewogen dat Mark’s apple watch ervan van de leg raakte en hij straks hoge bewegingsdoelen mag verwachten voor de komende weken.

De natuur is zo mooi dat we opgehouden zijn om superlatieven te bedenken, woorden schieten te kort. Cliche maar waar. Dat geldt ook voor onze accommodatie waar ze s middags het hout bij gingen vullen voor het haardvuur terwijl wij op het terras naast de lodge zaten te genieten van jawel wederom een biertje.

‘S middags moest er nog gekanoed worden, want dat was onderdeel van het pakket en absoluut een must do. Gelukkig waren we niet moe of zo. De dock was een tijdje gesloten vanwege de wind, maar rond 15.00 uur werd onze moeite beloond. De tocht op het water was prachtig. Dichtbij hoge bergen, langs bosranden en in het koude, turquoise water van Moraine lake. Even wat kano’s uit de weg gegaan, er waren meer mensen op het idee gekomen ;-) Ook stukken voor ons alleen gehad waar we even hebben gedobberd en ons hebben vergaapt aan de uitzichten. Immens. Majestueus. Die bergen. En dat meer….

Na een heerlijke maaltijd heeft Mark het vuur weer in een mum van tijd aangekregen en zitten we van onze laatste avond hier te genieten van alle rust. We nemen mooie herinneringen mee naar Nederland. Gelukkig hebben we de 386000 foto’s nog :-p

Blij en dankbaar dat we dit hebben mogen doen. Morgen nemen we met pijn in ons hart afscheid van deze plek. We hebben dan een kort ritje voor de boeg naar Banff.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. R.:
    8 augustus 2022
    Tjisses, 386000 foto's! Da's bijna 20000 per dag! Uitgaande van een 8-urige actieve fotodag komt dat neer op bijna 1 foto per seconde. Wel eens van een videocamera gehoord?🤓🤓🤓

Jammer dat het alweer bijna voorbij is! Goeie laatste etappetjes!
  2. Mark:
    9 augustus 2022