Dag 21 - 8 aug

8 augustus 2022 - Banff, Canada

Na een heerlijk ontbijt de ochtend maar eens gestart em een ochtendwandeling van 6 km. De route voerde langs een riviertje en eindigde bij een meertje. Uiteraard weer prachtige uitzichten onderweg. Omdat het vroeg was, was het ook nog lekker rustig. Om 10.00 (na bezoek aan de souvenirwinkel) waren we weer terug bij onze lodge en na even opgefrist te zijn en nog wat koffie te hebben gedronken was het toch echt tijd om afscheid te nemen van deze fantastisch plek. We kozen er voor de iets pittoreskere weg naar Banff te nemen. De totale rijtijd zou toch niet meer dan 1,5 uur zijn, dus we hadden alle tijd. Onderweg gestopt bij een paar uitzichtpunten en geluncht bij een motel, lodge waar we heerlijk rustig buiten hebben gezeten en onze sandwich hebben opgegeten.

Ongeveer 13.30 kwamen we aan in Banff. Weg rust 😉. Banff is ook een toeristisch (wintersport)plaatsje, en met wederom 30 graden op de thermometer en zonnig was het op straat ongelooflijk druk. Uiteraard was het te vroeg om in te checken en werden we gedwongen om Banff te verkennen. We besloten al snel om naar het park te gaan langs de rivier die hier stroomt. Maar niet zonder wat de drinken mee te nemen, dus Andrea heeft het aangedurfd om in een ongelooflijk drukke MacDonalds in de rij aan te sluiten, de heldin. Mark was al gillend naar buiten gerend 😉. Met een ijskoffie en wat water zijn we richting park gelopen. Hoewel het redelijk druk was in het park stond er gewoon een hert te grazen!?Langs de rivier af kwam je na 2 km uit bij een waterval, ach we hadden toch nog niet genoeg gelopen en ook nog niet genoeg watervallen gezien 😉.

Eenmaal terug bij ons hotel konden we gelukkig inchecken. Beetje bijkomen op de kamer en klaarmaken om een hapje te gaan eten. Het was even zoeken naar een plekje maar na niet al te lang zoeken kwamen we uit bij een Aziatisch tapasrestaurant (je verzint het niet 😉). Door Mark uitgezocht, wat buitengewoon geestig was omdat hij zin had in een “Europese” maaltijd 😄. Na nog een beetje door Banff te hebben gelopen (temperatuur was iets aangenamer) weer terug naar het hotel om de koffers te pakken. Aangezien we 3 weken uit koffers, tassen en auto geleefd hebben is het wel weer even een uitdaging om dat terug te brengen naar 2 koffers 😉.

Morgen de laatste dag 😢, deze zal bestaan uit een ritje van 1,5 uur naar het vliegveld van Calgary waar we om 15.20 het vliegtuig naar Amsterdam gaan nemen.

1. Jetske:
    9 augustus 2022
    Heel goede reis alvast! Wat hebben jullie een hoop gezien en beleefd! Echt prachtig op al die plekken. Genoeg voor veel mooie herinneringen, om nog lang met veel plezier op terug te kijken! Succes met de vlucht en kom thuis lekker bij van alle indrukken. 😘🇨🇦💫
  2. Mark:
    Dankjewel lieve Jet! 😘🇨🇦 En tot snel! X Dre
  3. Karel:
    9 augustus 2022
    Ha Andrea & Mark, was leuk om de afgelopen 3 weken jullie reisverhalen te volgen en mee te genieten van de mooie omgeving door de foto’s. Goede reis terug!
  4. Mark:
    Dank je wel Karel!
    Groeten vanaf het vliegveld van Calgary..