Dag 8 - 26 jul

26 juli 2022 - Telegraph Cove, Canada

Vanochtend hadden we zowaar ontbijt inclusief bij het hotel. Meestal moet je hier buiten het hotel eten (meestal geen straf 😉), maar dit keer dus in het hotel zelf. Op zich kwam dat goed uit, konden we de dag op tijd beginnen. Eerst maar eens wat boodschappen gedaan bij de Wallmart (eerste keer Wallmart) en daarna dus op weg naar Telegraph Cove. Onderweg hadden we een leuke wandeling gezien en aangezien we niet te vroeg aan wilde komen hadden we besloten die te doen.

Aan het begin van de wandeling stond dat deze 2,5 tot 3uur zou duren….enfin, ruim 3uur later waren we dus weer terug bij de auto😉.

Onderweg hebben we kunnen genieten van geweldige uitzichten. Het eindpunt van de wandeling was ook een uitzichtpunt. Maar eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat de wandeling iets zwaarder was dan we van te voren gedacht hadden 😉.

Vervolgens de weg vervolgt naar Telegraph Cove waar we rond 15.30 aankwamen. Een pittoreske plek die nog de uitstraling heeft van de vroegere pionierstijd (deed ons aan Alaska denken).

We hebben gegeten aan het haventje, waar het erg druk was (met Nederlanders). Daarna nog een rondje gelopen waarbij we in het haventje nog een zeehond spotte. Later op de avond nog een hert in de tuin, kortom, we waren ons aan het voorbereiden voor morgen. Dan vertrekken we naar een plaatsje in de buurt voor onze dagvullende excursie van wildlife spotten.