Dag 5 - 23 jul

23 juli 2022 - Tofino, Canada

Roadtrip!!

Vandaag de eerste echte rijdag. Een rit van 312km waar ongeveer 4uur voor staat. In roadtriptaal verdubbel je deze tijd, dus reken op een volle dag op de weg, met de nodige tussenstops.

Vanochtend weer ontbeten in onze nu favoriete ‘diner’. Gisteren niet verteld, maar er was dus een tafel met daaraan een hele groep politie die daar aan het ontbijten was. Dat blijkt dus een ritueel te zijn, want die zaten er vandaag ook. Mark wilde er bijna een foto van maken, maar zag er toch maar van af 😉.

Na uitgechecked te hebben, de auto ingeladen en de weg op. Na ongeveer een uur gereden te hebben, hadden we de grootste drukte wel achter ons gelaten en was het tijd om boodschappen te gaan doen. Je kent het wel, van die onmisbare zaken zoals chips en bier 😉. Gelukkig was Andrea er bij, dus werd er ook nog brood en fruit ingeslagen.

Eenmaal afgebogen op de weg naar Tofino werden de uitzichten steeds spectaculairder. Onderweg een paar keer gestopt, wat gegeten en een klein wandelingetje gemaakt.

Rond 16.30 kwamen we aan bij ons hotel aan Cox Bay. Een heel mooi hotel waarbij we een kamer hebben met een spectaculair uitzicht (wederom met dank aan Andrea).

Op ons balkon heerlijk genoten van het uitzicht (en een biertje 😉). Daarna echt heerlijk gegeten in het restaurant bij het hotel.

Op het moment van schrijven (op het balkon) gaat de zon langzaam onder. Nog even voorbereiden op de dag van morgen, onze eerste beren excursie!