Dag 10 - 28 jul

28 juli 2022 - Parksville, Canada

Vandaag stond een rit van ruim 300km naar Parksville ons te wachten. We gaan weer naar het zuiden om morgen vanuit Nanaimo de ferry naar het vaste land te pakken.

We kozen er voor om lekker door te rijden (via de 19, een soort snelweg) zodat we om een beetje schappelijke tijd in ons hotel, accommodatie, zouden aankomen. Deze ligt aan zee en met +30 graden op de thermometer is een namiddag aan het strand een aanlokkelijke gedachte.

Iets na 14.00 kwamen we aan bij ons hotel, helaas was onze kamer nog niet gereed, tja dat was het ‘risico’.

Van pure ellende maar een biertje gedaan op het terras en na een uurtje konden we dan toch onze kamer in.

Zoals jullie merken hebben we weer internet (überhaupt telefonisch bereik 😉), dus konden we wat achterstallige administratie wegwerken 😉.

Daarna lekker naar het strand gegaan. Het bijzondere van dit strand is dat het heel erg vlak de zee in loopt. Het was eb, dus je moest nu meer dan 100m lopen voor het warme water. We hebben er een paar uur doorgebracht en het vloed zien worden. Het strand van 100m breed werd een strandje van nog geen 10m, bijzonder.

De reisdag van ons afgespoeld en daarna lekker (wilde zalm) wezen eten hier in het restaurant.

Morgen wordt een ‘biggie’. Met de ferry naar het vaste land, een tocht met een gondel omhoog en aan het eind van de dag in Whistler aan zien te komen 😉.

1. Pa en ma:
    29 juli 2022
    fijn dat er weer internet is , zo kunnen we jullie weer goed volgen wat we natuurlijk erg leuk vinden . Nog een fijne reis verder en wij blijven volgen . Groetjes, pa en ma.
  2. Mark:
    30 juli 2022
    Ja, er zijn nog plaatsen op deze planeet zonder internet 😉
    Waarschijnlijk komen er nog wel een paar momenten aan zonder internet, maar we schrijven gewoon door en posten dan wel later.