Dag 11 - 29 jul

29 juli 2022 - Whistler, Canada

De dag begon, zoals altijd, weer lekker op tijd. Na ontbeten te hebben in ons hotel en te zijn uitgechecked begon de rit naar de ferryterminal. Een rit van ongeveer een half uur. Onderweg nog even gestopt bij Tim Hortons om wat lunch te regelen.

Ruim op tijd (uiteraard 😉), kwamen we bij de ferryterminal aan.

Dit keer hadden we een een kleinere boot dan op de heenweg, ook was het sowieso minder druk. Waarschijnlijk gaan er meer canadezen voor het weekend het eiland op, dan het eiland af.

Op de boot was het buiten goed toeven!  Voor diegene die het weerbericht van Canada niet in de gaten houden, we zitten in een hittegolf. Temperaturen van 30 tot wel 35 graden. Ideaal als je in Mexico aan je swim-up ligt met een pina colada, maar voor een roadtrip iets minder ideaal. Enfin, we doen het er maar mee, volgende week koelt het behoorlijk af en krijgen we regen (het is ook nooit goed 😉).

Weer op het vaste land ging de reis door naar Squamish. Hier heb je de ‘sea to sky gondola’ die we hebben meegenomen.

Boven op de berg uiteraard een fantastisch uitzicht. Twee kleine rondjes gelopen en voornamelijk bijkomen van de warmte (ja, ook boven op die berg was het heet!).

Eenmaal weer beneden hebben we de weg vervolgd naar Whistler. Eenmaal aangekomen (we hadden onderweg wat file) en te zijn ingechecked, zijn we het plaatje ingegaan. Whistler is een (mondain) skidorp dat qua bouw zo in Oostenrijk, Frankrijk had kunnen liggen (vlieg je dan 9,5uur voor 😉). Op dit moment ligt er uiteraard geen sneeuw, dus is de grootste hobby hier om met een mountainbike van de helling af te ‘fietsen’.

Morgen hebben we een ‘rustdag’, straks maar eens plannen maken hoe we die gaan invullen. Morgen lezen jullie wel hoe dat gelukt is 😉

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pa en ma:
    30 juli 2022
    hallo Mark en Andrea, ik wil jullie nog bedanken voor het mooie verjaardagskaartje.
    Als ik de foto's van jullie bekijk dan is het daar wat natuur betreft erg mooi en weids.
    Daar kun je zeker van genieten.
    Ik wens jullie nog veel vakantieplezier. groetjes van ma.
  2. Mark:
    31 juli 2022
    Hoi mam,
    Uiteraard graag gedaan 🙂
    Over een paar dagen gaan we de nationale parken in, verwacht nog wel een paar mooie foto’s te gaan posten.

Groetjes,
    Mark & Andrea