Dag 13 - 31 jul

31 juli 2022 - Kamloops, Canada

Vandaag stond een (relatief) lange rijdag op het programma. Dus redelijk op tijd opgestaan en naar het koffietentje gelopen voor ontbijt. Het was dit keer (door het tijdstip) een stuk rustiger dan gisteren. Koffers weer gepakt, uitgechecked en weer de weg op, op naar Kamloops. Onderweg een paar keer gestopt om goed te kunnen genieten van spectaculaire uitzichten. Gedurende de rit begon het wat ruigere berglandschap te veranderen in wat meer weidsere vlakten en velden, met nog steeds het nodige verloop in hoogte (dus bergweggetjes 😉).

Koffie gedronken in Lillooet en lekker geluncht (broodje uit supermarkt) aan een bergmeertje.

Morgen is een feestdag, dus de Canadezen hebben een lang weekend. Die besteden ze volgens ons massaal camperend op fantastische plekken waarvan wij er nu ook enkele bezocht hebben.

Rond 15.30 kwamen we aan bij ons hotel. Omdat het ondertussen 40graden was geworden (I kid you not!), zijn we iets gaan doen dat we zelden doen op een roadtrip: zwemmen in het hotelzwembad! Heerlijk!

Na opgefrist te zijn, hebben we een restaurantje in de buurt opgezocht. Restaurant van het hotel was jammer genoeg dicht, dus moesten we toch nog de auto in. Wederom heerlijk gegeten (dat zit hier wel goed). Restaurant was naast een liquor store, dus konden we meteen mooi wat gekoeld bier inslaan (in tegenstelling tot Nederland verkopen ze hier voornamelijk gekoeld bier, ideaal 😉).

Nu dus weer terug op de kamer, met wederom fantastisch uitzicht.

Wij sluiten de dag zo weer af met een biertje. Morgen gaat de reis verder naar Wells Grey.