Dag 2 - 20 jul

20 juli 2022 - Vancouver, Canada

Na een niet al te geweldige nacht (reis, jetlag en teveel indrukken) zijn we om 5.00 opgestaan. Viel nog mee, want in Nederland is het dan 14.00.

Om 7.00 eerste stop om de Covid test voor Andrea op te halen. Daarna erg lekker ontbeten in een cafeetje. Vervolgens deel 2, de Covid test laten afnemen (wederom, we besparen jullie de details). Lang verhaal kort, om 10.00 waren we weer in het hotel en hadden we ondertussen al best een leuk gedeelte van Vancouver gezien (elk nadeel heb z’n voordeel).

Even bijkomen en op naar Stanley Park waar Andrea het woeste plan had opgepakt om te gaan hardlopen (koekwous). Mark deed het iets rustiger aan en is op zoek gegaan naar de bekende totempalen in het park. Na ongeveer een uurtje kwamen we elkaar weer tegen en zijn we dezelfde mooie route langs het water weer naar ons hotel gelopen.

Het was nog maar 13.00 dus we hadden even tijd om bij te komen voordat  we aan deel 3 van de dag begonnen. Deel 3 bestond uit een bezoekje aan de stoomklok in Gastown. Een toeristische ‘must see’. Dat klopte dan ook wel, het was er lekker druk. Snel rechtsomkeer gemaakt om lekker uitgebreid te gaan lunchen op een terras waar we even daarvoor langs waren gelopen. Op de laatste krachten 😉 terug naar het hotel waar we ons aan het beraden zijn over het avondeten. Dat zal geen spannende verhalen meer opleveren, dus ik verklaar dit ‘blog’ voor vandaag af.

Morgen begint de rondreis, op naar Vancouver Island.